- Individual Applications
Protect
Filter
Perform
Connect
Add-Ons
- Software Packages
- Complete Appliances
|
|
#1 (permalink) |
|
Untanglit
![]() |
Hello,
I am trialling your software and Im a big fan of Commtouch so I would like to buy it, but first I want to see it functionally I have test version 14 days but it is not working! I can not set up anything, Spam blocker is getting the mail but its not getting checked by Commtouch. Why is this? See attached I have screen, you see messages through Spam blocker but Commtouch is still 0, why? Please answer asap! Regards, Marco |
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Untangler
URLs submitted: 37
![]() |
He Marco,
Even snel in het nederlands (handig!) Wij draaien ook de commtouch module, het is bij ons ook zo als je bijv een reboot hebt gedaan dat de commtouch niet synchroon loopt met de spam module dit heeft volgens mij te maken met updates, boosts etc. Na een bepaalde tijd weet niet hoelang zie je de stats omhoog gaan en boosts etc. (spam filter heb al 100 acties gedaan en comtouch stat staat pas op 5 zoiets) Uiteraard kan het ook wat anders zijn maar heb je al een reboot geprobeerd? Wij zijn ieg erg tevreden met die module werkt top totaal spamloos! Sorry for the dutch! |
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Untanglit
![]() |
Quote:
Weet jij hierop een antwoord? Dank voor je reactie! |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Untangler
![]() |
Spamblocker moet je hebben (gebruiken) om de Commtouch module te laten werken, het is zeg maar een extra add-on voor de Spamblocker module.
Op de product site staat het ook zo beschreven: Commtouch Spam Booster is a premium extension to Spam Blocker that adds an enterprise-class layer of protection against annoying, offensive and time-wasting unsolicited bulk email. Hier staan de verschillen: http://www.untangle.com/Products/Spa...ing-Comparison Wij gebruiken m puur omdat wij onze organisatie niet op een zogenaamde "gratis" (wel super goed werkende spamfilter) te vertrouwen. En juist de extra's die commtouch toevoegd die het product nog beter maakt (automatische updates, realtime etc.) Draai je al lang untangle? |
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Untanglit
![]() |
Quote:
)Daarom wil ik eigenlijk alleen commtouch werkend, ik maak ook geen gebruik van Blacklists of andere gekke technieken, enkel de commtouch techniek werkt voor mij goed, welke scores heb jij staan? en hoevaak merk je dat er een legitieme mail is tegengehouden of maakt het bij jou niet veel uit als hij af en toe een legitieme mail blockt? Hoor graag! Groet, Marco |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Untangler
![]() |
Ik gebruik untangle nu al zo'n 1.5jaar bevalt goed op 2servers (wat kleine problemen gehad met de webfilter, esoft. maar dat heb elk product wel) support is goed via untangle enigste probleem is uiteraard het tijdverschil als je support aanvraagt liggen hun nog te slapen je krijgt dus pas meestal na 8-12uur reply.
Met de mail/spam echt totaal geen problemen werkt fantastishe ik heb het gewoon plain ingesteld geen toeters of bellen eraan. Enigste in het begin wat afgetast op welke waarde je m moet zetten 1.5jaar terug begonnen op 10 en staat op standaard 5 en dat lijkt ons de juiste instelling enigste wat zo nu en dan in de quarantine komt te staan zijn de nieuwsbrieven van bedrijven (wat ook wel logische is wordt in mega masses verstuurd) verder met de waarde 5 totaal geen problemen met niet aankomende legitieme email. Zou dit wel zo zijn dan kan elke gebruiker zelf de quarantine aangeven dat het geen spam is en wordt het alsnog bezorgt bij de gebruik (bij ons 2 gebruikers pas gedaan in 1.5jaar tijd en dan zijn het ook nog eens nieuwsbrieven mails) Hier de instellingen zoals bij mij: ![]() Ik hoor het graag als ik je verder kan helpen! |
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Untanglit
![]() |
nou, ik wil al geen quarantaine beschikbaar stellen, maar na dit filter heb ik ook nog een GFI (Commtouch) filter maar het probleem met Commtouch is.. vind ik.. dat er meerdere soorten Commtouch zijn, bv. Draytek router & GFI , deze vullen mekaar aan (gek genoeg) maar gebruiken dezelfde techniek! Dit wil ik ook als aanvulling gebruiken. Maar ik kan dus zeggen bij 10+ blokkeren dan ben ik vrijwel 100% zeker dat er geen legitieme mail geblockt wordt? En weet je ook waar alles gelogged wordt dat ik het makkelijk terug kan zoeken?
Heb je toevallig MSN / Skype, heb toch wel een en ander aan vragen over deze software!? Alvast grote dank voor je hulp tot dusver. Mvg, Marco |
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Untangle Junkie
![]() Join Date: Nov 2006
URLs submitted: 10
![]() |
still not working? I've not seen this happen.
My guess would be that you could try running '/etc/init.d/spamassassin restart' and see if that helps.
![]() |
| Thread Tools | |
|
|